STO VR Ontwikkelgroep

Samen VR ontwikkelen voor STO onderwijs

1. AANLEIDING

De VR Ontwikkelgroep is ontstaan vanuit het vraagstuk van STO regio's om gezamenlijk VR content te gaan ontwikkelen. Hierdoor hoeft elke STO regio niet het 'wiel' opnieuw uit te vinden.

Door samenwerking ontstaat er gedeelde kennis en ervaringen en tevens verlaagt dit de financiële bijdrage per regio.

Daarom is het initiatief de VR Ontwikkelgroep opgezet. Dit betreft een samenwerking van STO regio's die samen met VRinSCHOOL leermodules ontwikkelen voor sterk techniek onderwijs.

Wil jouw STO regio ook aansluiten? Neem dan contact op en we geven graag meer uitleg.

2. OPLOSSING

Via de 4 onderstaande stappen wordt er gewerkt aan nieuwe VR content.

Stap 1: Vaststellen van gewenste VR leermodule.
Stap 2: Ontwikkelen van VR leermodule.
Stap 3: Leerimpact via VR module bij STO scholen.

LEES HET VOLLEDIGE PLAN

3. DEELNEMERS

Onderstaande STO regio's zijn al aangesloten bij dit initiatief. Het is voor elke STO regio mogelijk om aan te sluiten bij dit initiatief. Wil je hierover meer weten, neem contact op met tom@vrinschool.nl of 0629990240.

STO Amersfoort

STO Almere

STO regio Arnhem

STO Arnhem

STO Bonaire

Graafschap College

STO De Liemers

Jouw sto

...jouw STO regio

VOORDELEN BIJ DEELNAME AAN DE ONTWIKKELGROEP

VOORDELEN  ONTWIKKELGROEP

1. SLUIT AAN OP CURRICULUM

Het is belangrijk dat de VR content gezamenlijk vanuit het ontwikkelteam wordt vastgesteld zodat elke STO regio achter het eindproduct staat.

Uitgangspunt is dat de leermodule bijdraagt aan sterk techniek onderwijs en aansluit op het curriculum.

Blok 4 leerplatform

2. KENNIS DELEN

Het ontwikkelteam komt regelmatig bij elkaar om kennis uit te wisselen tijdens interactieve sessies.

Op deze manier werken STO-scholen samen om de nieuwe content te laten aansluiten op dezelfde wensen.

Blok 1

3. TRAINING & SCHOLING

Elke school met een platform account krijgt gratis toegang tot onze trainingen op centrale locaties in het land.

Hier leren docenten alles over het gebruik van het platform en de leermodules.

EXTRA: LEREN VIA HET LEERPLATFORM

De modules zijn eenvoudig te gebruiken via het VR leerplatform. Hierdoor kun je eenvoudig kiezen voor de module en is er automatisch een update.

Bekijk onderstaande voordelen:

RESULTATEN INZIEN

Volg de vooruitgang van je leerlingen op het VR Leerplatform. Wanneer een module toetsing bevat dan is het inzien van resultaten een voorwaarde. Hier helpt het dashboard bij.

MEEKIJKEN

Volg de leermodule live mee. Hierdoor krijg je een duidelijk beeld van wat de leerling aan het doen is in de VR bril en kun je indien nodig extra ondersteuning bieden.

EENVOUDIG GEBRUIK

Het gebruik van de VR Leerplatform is eenvoudig (plug & play) waardoor een leerling zelfstandig aan de slag kan gaan met de leermodules.

Het VR Leerpakket

Met het VR leerpakket kan je direct aan de slag met Virtual Reality binnen jouw school. In het pakket ontvang je een VR bril en toegang tot het leerplatform met de module Digitale Vaardigheden.

Uitbreiden met meerdere gebruikers en modules? Bekijk dan onze prijzenpagina.

Wat kost het?

Zie hieronder een overzicht van alle pakketten met bijbehorende prijzen.