Virtual Reality succesvol inzetten

Kies voor het leerplatform en praktijkgerichte leermodules

Hoe werkt het?

VRinSCHOOL helpt scholen om Virtual Reality succesvol in te zetten. Via het leerplatform gaan leerlingen aan de slag met praktijkgerichte leermodules.

Kortom: leren door te doen!

Ons aanbod bestaat uit 2 concrete oplossingen:

1️⃣ VR Leerplatform en leermodules

Nummer 2 groenVR speelopstellingen

1️⃣  VR Leerplatform en leermodules

VR leerplatform
Dit is de basis voor het gebruik van VR binnen de school. Via het dashboard kun je leerlingen eenvoudig aanmaken, live meekijken en de resultaten inzien.

VR leermodules
Elke leermodule bestaat uit diverse praktijkgerichte opdrachten waarmee elke leerling zelfstandig aan de slag kan.

Bekijk hieronder het aanbod.

VR Leerplatform - leerlingen

Digitale Geletterdheid

Brandtraining

Veiligheid op de werkplaats

EHBO Wondverzorging

Nummer 2 groen

VR speelopstellingen

Via de speelopstellingen gaan leerlingen zelfstandig aan de slag met Virtual Reality.

Het gebruik van VR vindt plaats in kleine groepen, afhankelijk van het aantal speelopstellingen in de school.

Hieronder zie je waaruit een speelopstelling bestaat.

VR brillen

VRinSCHOOL installeert de VR brillen (Meta Quest 3) en accounts zodat de school direct aan de slag kan. Ook is er altijd een helpdesk beschikbaar, wanneer iets niet werkt.

VR Brillen

Meekijk tablet

De tablet zorgt ervoor dat je eenvoudig kunt meekijken met leerlingen die in Virtual Reality actief zijn.

Meekijk app-2

Speelmatten

De speelmatten zorgen virtueel en in de werkelijkheid voor een duidelijke afbakening van de beweegruimte.

Speelmat-1

VR Oplaadstation

Het opladen en beheren van de VR brillen gebeurt via het oplaadstation. Hierdoor blijven de brillen opgeladen en plaatsen leerlingen de brillen automatisch terug in het station.

VR Oplaadstation

Inmiddels werken meer dan 100 scholen met het leerplatform en leermodules.

Via onderstaande video's laten scholen zien hoe VR ingezet wordt binnen de school.

VOORTGEZET ONDERWIJS

RSG WIRINGHERLANT

VOORTGEZET ONDERWIJS

T IS FOR TECH

MIDDELBAAR BEROEPSONDERWIJS

GRAAFSCHAP COLLEGE

Het VR Leerpakket

Met het VR leerpakket kan je direct aan de slag met Virtual Reality binnen jouw school. In het pakket ontvang je een VR bril en toegang tot het leerplatform met de module Digitale Vaardigheden.

Uitbreiden met meerdere gebruikers en modules? Bekijk dan onze prijzenpagina.

Uitproberen?

Wil je het VR leerplatform en leermodules eerst uitproberen?

Ga voor meer informatie naar de uitprobeerpagina en meld je aan.

Opzet Scholingsevent blok-Feb-27-2024-11-20-36-0249-AM

Wat kost het?

Zie hieronder een overzicht van alle pakketten met bijbehorende prijzen.